górne tło

Jak zamknąć firmę w trzy lata… w Krakowie

Jak zamknąć firmę po trzech latach – to przewrotny tytuł warsztatów  dla startupowców, które odbędą się w czwartek, 13 października w krakowskim Business Link. Poprowadzi je ekspert informacji gospodarczej Dominik Lewandowski.

Gdybym był bankiem, nie wahałbym się udzielić kredytu startupowi, który właśnie zaczyna. Więcej wątpliwości miałbym dając pieniądze firmie, która wchodzi w trzeci rok działalności – mówi Dominik Lewandowski, ekspert informacji gospodarczej i trener biznesu, który spotyka się z młodymi przedsiębiorcami w całej Polsce i mówi im….jak zamknąć firmę po trzech latach.

To nie tak, że świetny pomysł, dobry produkt i ciężka praca wystarczą. Można pracować dzień i noc i staczać się po równi pochyłej. Zrównoważony rozwój biznesu wymaga stosowania kilku prostych zasad i używania nowoczesnych narzędzi, które są dostępne na rynku, ale z których startupowcy jeszcze nie nauczyli się korzystać.

Większy ZUS to nie wszystko

Jak pokazują badania CRIBIS.pl, pierwszy rok jest bardzo ważny dla firm, ale nie jest krytyczny. Prawdopodobieństwo zamknięcia firmy w pierwszym roku jest najmniejsze w całym okresie pierwszych sześciu lat jej działalności. Sytuacja zmienia się między 25-tym a 36-tym miesiącem życia – to wtedy polskie firmy najczęściej kończą działalność.

Kiedy firma się otwiera, ma środki na rozruch, opracowany pomysł na biznes i pierwszych klientów. W pewnym momencie środki się kończą, wysokość składek rośnie i nadchodzi moment, gdy trzeba zdobywać nowych klientów. Ci, którzy nie zadbali o to wcześniej, stają w obliczu trudnej decyzji. Dla wielu firm jest już za późno na jakiekolwiek ruchy, czy to będzie przeformułowanie strategii, czy zmiana portfolio, czy wreszcie dofinansowanie przedsięwzięcia. Startupy także często płyną na fali hura-optymizmu, nie korzystając od początku z informacji gospodarczej. Tymczasem dane z raportów gospodarczych pozwalają od początku pokierować biznesem w taki sposób, by uniknąć zaskoczenia  – mówi Lewandowski.

Krakowskie startupy na…długi dystans

Lista błędów, które popełniają startupy nie jest długa, ale za to ich konsekwencje bywają tragiczne. Nie ukierunkowana sprzedaż, brak wystarczającej wiedzy przy prowadzeniu negocjacji, odraczanie terminów płatności nie sprawdzonym podmiotom, nie monitorowanie sytuacji finansowej kontrahentów – to tylko niektóre wpadki poczatkujących przedsiębiorców.

Spotykając się z przedsiębiorcami w całej Polsce poznałem ich problemy od podszewki. Formuła warsztatu, podczas którego wspólnie przepracowujemy case’y z ich biznesowego życia, dużo wyjaśnia. Młode, innowacyjne firmy okazują się dość zachowawcze jeśli chodzi o sięganie po nowoczesne narzędzia do rozwijania biznesu. Na spotkaniach mówię im: informacja, informacja, informacja – a potem odpowiednie nią zarządzanie – mówi Dominik Lewandowski.

Podczas spotkania młodzi przedsiębiorcy dowiedzą się jak mądrze korzystać z narzędzi i wniosków wypływających z wieloletniej praktyki biznesowej.

Warsztaty odbędą się 13.10. w godz. 14.30-16.30, Business Link Kraków, ul. Mogilska 65.

Więcej informacji i zapisy:

Business Link Kraków, Mogilska 65/4 piętro, 31-545 Kraków, tel. 12 312 23 56

https://www.facebook.com/BLKrakow/

 

PROWADZĄCY

Dominik Lewandowski – trener biznesu, ekspert informacji gospodarczej, przedsiębiorca. Menedżer z 13-letnim doświadczeniem. Praktykę zdobywał w bankowości, ubezpieczeniach, wywiadzie gospodarczym oraz branży reklamowej w centralach takich firm jak mBank, Inteligo, PZU czy pkt.pl. Pracował i zarządzał wszystkimi kanałami sprzedaży: naziemnym, online, mobile i call center. Wprowadza na rynek nowe marki i innowacyjne modele biznesowe. Obecnie, jako dyrektor rozwoju biznesu CRIBIS.pl pomaga innym przedsiębiorcom w zwiększaniu sprzedaży i unikaniu problemów z płynnością finansową.

CRIBIS.pl linia biznesowa Grupy CRIF stworzona dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Dostarcza użytecznych i pomocnych w codziennym prowadzeniu biznesu narzędzi, informacji i wskazówek.

Dzięki szerokiemu wachlarzowi usług (raporty gospodarcze, system monitorowania oraz narzędzia marketingowe), CRIBIS.pl wspiera przedsiębiorców w działaniach biznesowych. Gwarantuje ocenę sytuacji majątkowej i finansowej obecnych i nowych nabywców, dostawców i partnerów biznesowych, zapobiega niewypłacalności, analizuje struktury organizacyjne i udziałowe wewnątrz badanego przedsiębiorstwa oraz wspiera firmy w ocenie możliwości biznesowych na rynkach międzynarodowych.

CRIF jest europejskim liderem w dziedzinie bankowej informacji kredytowej i jednym z głównych międzynarodowych dostawców informacji gospodarczej. Grupa CRIF została założona w 1988 roku w Bolonii. Dziś obecna jest w 50 krajach na czterech kontynentach (Europa, Ameryka Północna, Afryka i Azja). CRIF Polska Sp. z o.o. działa od 2007 roku, głównie obsługując sektor bankowy.

 

Więcej informacji udzielają:

 

Marta Byczkowska-Nowak
Account Executive
tel. kom. + 48 605 036 193 
e-mail: m. byczkowska@telmaagency.pl

Anna Szepke-Krzyżaniak
PR Manager
tel. kom. +48 601 284 144
e-mail: a.szepke@telmaagency.pl